Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 1 - Средняя оценка: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Портирование на dreamcast
Автор Сообщение
fdsa3000 Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 17
Зарегистрирован: 03.03.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #17
RE: портатирование на dreamcast
(05.03.2011 21:49)Rio писал(а):  Katana была полноценной осью? Точнее чем это вообще было? Dev Kit'ом, набором библиотек\компиляторов, осью, обеспечивающей уровень абстракции для запуска написанных под ней игр на Дриме?
Не могу понять ход мыслей последнего предложения.
А мануал посмотреть?
Цитата:1.1 Dreamcast Development Components
The Sega Dreamcast development system includes the following components:
  • ...
  • The Shinobi library is a C-language library that provides four categories of system-level functions: a set of system functions, a set of Юle-system functions, and a set of functions for obtaining data from peripherals. The
    system functions provided in the Shinobi library initialize the Dreamcast hardware and make the Shinobi
    library ready for use. The Юle-system functions are used to open, read, and close Юles; to provide directory
    access; and to access the Dreamcast GD-ROM drive. The libraryХs memory-management library contains
    functions for allocating and releasing memory, and its peripheral-interface functions are used to interface
    the Dreamcast console with various kinds of user-operated controls. For more details, see the Katana
    Shinobi Library SpeciЮcation.
  • The Kamui graphics API is a low-level library of graphics functions that directly manipulate the Dreamcast
    hardware. The Kamui library provides a wide range of low-level graphics-related functions, including
    functions for surface handling, setting scene parameters, setting vertex parameters, recording vertex data,
    and handling textures. All the functions provided in the Kamui API are listed and described in the Dreamcast Kamui SpeciЮcation.
  • The Ninja library is a higher-level of C-language library that is designed to provide all the basic graphics
    functionality needed to develop a title. The Ninja library contains matrix, collision, and mathematical
    functions; 2D and 3D graphics functions; light, scrolling, modeling, and view functions; sprite,
    special-effects, drawing, and special-effects functions; and more. To learn more about the Ninja library
    and how to use it, see the Dreamcast Ninja Guide and the Dreamcast Ninja Library SpeciЮcation.
  • ...
Убрал из списка про компиляторы, вму и другие программы.
(Последний раз сообщение было отредактировано 06.03.2011 в 01:49, отредактировал пользователь fdsa3000.)
06.03.2011 01:43
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Сообщения в этой теме
RE: портатирование на dreamcast - fdsa3000 - 06.03.2011 01:43

Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  how can I get the value of I/O in the Dreamcast? kof888 8 25201 18.12.2020 18:04
Посл. сообщение: kof888
  Dreamcast FLASH ROM sc_maxim 11 37888 05.09.2013 13:36
Посл. сообщение: sc_maxim
  Прошивка DREAMCAST dreamfan 43 154443 13.12.2012 20:13
Посл. сообщение: linus
  Программирование на dreamcast WinCE SDK alex 18 70162 31.10.2011 20:39
Посл. сообщение: Rivelrite
  Quake 2 Dreamcast Василий 20 65861 12.07.2010 18:26
Посл. сообщение: SWAT
Видео видео dreamcast dreamfan 7 27330 01.07.2010 11:35
Посл. сообщение: dreamfan
  портирование alex 6 20510 17.10.2005 20:19
Посл. сообщение: alex

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 31 Гость(ей)