Тема закрыта 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 2 - Средняя оценка: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ISO Loader 0.6.x Beta
Автор Сообщение
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 752
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 86
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #361
RE: ISO Loader 0.6.x Beta




Mortal KOMBAT GOLD prototype works 100% on loader 6.0
(Последний раз сообщение было отредактировано 23.11.2020 в 18:22, отредактировал пользователь aldair.)
23.11.2020 18:21
Найти все сообщения
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 752
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 86
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #362
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(23.11.2020 16:18)K470r писал(а):  
(23.11.2020 11:16)aldair писал(а):  
(19.11.2020 20:38)fanhais писал(а):  
(19.11.2020 19:53)pcwzrd13 писал(а):  NBA 2K2 doesn't run on 0.6.11 for me. Just a black screen.
you have to use 0.6.11 atl

my video
NBA sata with loader 0.6.11 alt
https://www.youtube.com/watch?v=jOsNhFsLWos

This nba2k2 game has protection only works using the original bios.

works for me with DS Retail Bios.

In your video you are using the gd-rom drive to start Dreamshell.
23.11.2020 19:12
Найти все сообщения
dragoncity Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 778
Зарегистрирован: 05.03.2016
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 101
Поблагодарили 138 раз(а) в 114 сообщ.
Сообщение: #363
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(23.11.2020 16:29)fafadou писал(а):  I have a original bios and it crashes after the intro.

@dragoncity and other of course, please try this version of Ooga booga repack in gdi with @Yzb (@kof888) 1ST_READ.BIN hack but original datas.
I refound my very old echelon hack cd and I have extracted the 1ST_READ.BIN but I can't binhack it at 45000lba as usual...

The YZB version may be run, don't hesitate to replace the track01.bin and optimize the gdi :
https://mega.nz/file/hmhGkZhY#TEZLqU6AYu...ka6w0mM-Tw
Doesn't work... Confused

Megavolt said me "protection is triggered because the data is not read correctly".

So need an new loader 0.6.11 (se) who fix Ooga booga (and maybe other game) Smile

> Dreamcast GD-IDE
> Dreamcast G1-ATA
> Dreamcast New-Bios
> RetroDream

>> Compatibility List Dreamshell / RetroDream By DragonCity <<
23.11.2020 19:37
Вебсайт Найти все сообщения
 Сказали спасибо: fafadou
sundance2 Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 19
Зарегистрирован: 24.11.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 13
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #364
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
It's great to see some activity again on the loader !

Just to get a sense of the general direction,
my understanding is that current improvements are primarily targeted at
DMA and CDDA support, presumably for IDE interface.
Is that correct ?

Another question is :
are there expected benefits for SD on SPI ?
I noticed that `sd.bin` got updated too,
but it's unclear to me if this interface is supposed to receive some sort of benefit from latest development round.
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.11.2020 в 20:49, отредактировал пользователь sundance2.)
24.11.2020 05:11
Найти все сообщения
fafadou Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 884
Зарегистрирован: 07.03.2017
Рейтинг: 1
Сказал спасибо: 1193
Поблагодарили 94 раз(а) в 87 сообщ.
Сообщение: #365
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
@SWAT still continue to release sd loader and I think it's a good thing.
there are probably some improvements we don't have find yet, because we are focus on ide support.
Every update is welcome Smile
24.11.2020 12:24
Найти все сообщения
fafadou Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 884
Зарегистрирован: 07.03.2017
Рейтинг: 1
Сказал спасибо: 1193
Поблагодарили 94 раз(а) в 87 сообщ.
Сообщение: #366
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
As a last attempt with Ooga booga, I build a gdi with echelon 1ST_READ.BIN even if I can't binhack him.
Please @Dragoncity and others do a last test :
https://mega.nz/file/IyA0QDzZ#OMVkc-ycmZ...7wv3lLOsVM

If you have a pirate screen, press start, I remember I have it with the cdi, but the game ran well.
24.11.2020 13:02
Найти все сообщения
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7236
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #367
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(24.11.2020 05:11)sundance2 писал(а):  It's great to see some activity again on the loader !

Just to get a sense of the direction,
my understanding is that current improvements are primarily targeted at
DMA and CDDA support, presumably for IDE interface.
Is that correct ?

Another question is :
are there expected benefits for SD on SPI ?
I noticed that `sd.bin` got updated too,
but it's unclear to me if this interface is supposed to receive some sort of benefit from latest development round.

Most improvements for CDDA and part of compatibility improvements also concern the SD loader (and anothers).

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.11.2020 в 13:16, отредактировал пользователь SWAT.)
24.11.2020 13:13
Вебсайт Найти все сообщения
 Сказали спасибо: fafadou
dragoncity Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 778
Зарегистрирован: 05.03.2016
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 101
Поблагодарили 138 раз(а) в 114 сообщ.
Сообщение: #368
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(24.11.2020 13:02)fafadou писал(а):  As a last attempt with Ooga booga, I build a gdi with echelon 1ST_READ.BIN even if I can't binhack him.
Please @Dragoncity and others do a last test :
https://mega.nz/file/IyA0QDzZ#OMVkc-ycmZ...7wv3lLOsVM

If you have a pirate screen, press start, I remember I have it with the cdi, but the game ran well.

Good job ! work Big Grin

Need OPT for work Wink

Edit : I had a freeze during loading...need find maybe other memory but for the moment only default memory work !

So new loader Smile

> Dreamcast GD-IDE
> Dreamcast G1-ATA
> Dreamcast New-Bios
> RetroDream

>> Compatibility List Dreamshell / RetroDream By DragonCity <<
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.11.2020 в 16:15, отредактировал пользователь dragoncity.)
24.11.2020 15:59
Вебсайт Найти все сообщения
fafadou Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 884
Зарегистрирован: 07.03.2017
Рейтинг: 1
Сказал спасибо: 1193
Поблагодарили 94 раз(а) в 87 сообщ.
Сообщение: #369
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
Oh great ! Fantastic loader @SWAT.
Finally I make an iso... Perhaps ^^

did you have change the track01 ?

If the ide loader can run .iso than sdloader maybe it will be more simple to repack the echelon cdi to .iso.

[EDIT] iso pack from echelon cdi version without protection. One .iso "normal" and one other with Hack lba :
https://mega.nz/file/JuABwSDY#UjViuKOtgS...7wk1L-lyGk
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.11.2020 в 18:24, отредактировал пользователь fafadou.)
24.11.2020 17:47
Найти все сообщения
pcwzrd13 Не на форуме
Продвинутый
***

Сообщений: 466
Зарегистрирован: 04.05.2017
Рейтинг: 2
Сказал спасибо: 168
Поблагодарили 216 раз(а) в 164 сообщ.
Сообщение: #370
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
Regarding the piracy detection in Ooga Booga. Here's some info I got from the devs:

Цитата:I just took a look at the code to refresh my memory and it was really a dead simple piracy check:

if

the media had a high density table of contents and

the Dreamcast reported the media type as GDC_DISC_GDROM

then

read the boot file name (which was a 16 byte string conveniently always located at byte offset 0x582F060)

get the starting location of the boot file

make sure the boot file was past the 100th minute on the disc

If that check failed, we determined it was a pirated copy.

The reason for this simple check was that the boot file was positioned at the end of the disc for read performance. Most pirated copies were 74 or 80 minute CD-ROM images where they condensed the free space down to fit the game on one disc. They were typically played on hardware hacked Dreamcasts or using a stolen/pirated development key disc. The piracy check was only there to stop casual hackers who weren’t experienced enough to modify the byte code and circumvent the boot file check.

However, we actually created a unintended piracy deterrent when we added that “piracy detected!” screen. Smarter hackers later found our boot file logic and after showing the dancing pirate screen (for bragging rights), would let the game continue on to the title screen. Turns out, we unintentionally never freed the memory used by the dancing pirate and with so little memory on that system, the heap became over-allocated soon after during gameplay. Our code was as written as fault tolerant as possible so you could typically get into a match and start playing and everything would appear normal. After a few minutes, graphics would start glitching out, framerate would start to hitch, and the experience would degrade often time until it was totally unplayable.

This should be helpful to SWAT for bypassing this check.

Dreamcast Live | YouTube Channel | DreamShell IDE Compatibility List
24.11.2020 19:34
Найти все сообщения
 Сказали спасибо: dragoncity , fafadou
fafadou Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 884
Зарегистрирован: 07.03.2017
Рейтинг: 1
Сказал спасибо: 1193
Поблагодарили 94 раз(а) в 87 сообщ.
Сообщение: #371
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
I guess the 1ST_READ.BIN hack by echelon by pass this check.
Hope @SWAT don't need to focus on it.
There is also some homebrew games like sturmwind, ghost blade and pier solar that have strange datas to protect copy.

sturmwind run with ide.bin from dreamshell RC3 probably ghost blade too.
@megavolt85 hack pier solar and extract datas for 0.7.x loader.
Don't know if ide.bin from RC3 can be use with RC4 and 5.
24.11.2020 20:47
Найти все сообщения
K470r Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 30
Зарегистрирован: 02.02.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 50
Поблагодарили 8 раз(а) в 7 сообщ.
Сообщение: #372
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(24.11.2020 13:02)fafadou писал(а):  As a last attempt with Ooga booga, I build a gdi with echelon 1ST_READ.BIN even if I can't binhack him.
Please @Dragoncity and others do a last test :
https://mega.nz/file/IyA0QDzZ#OMVkc-ycmZ...7wv3lLOsVM

If you have a pirate screen, press start, I remember I have it with the cdi, but the game ran well.


Work fine
25.11.2020 00:02
Найти все сообщения
dragoncity Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 778
Зарегистрирован: 05.03.2016
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 101
Поблагодарили 138 раз(а) в 114 сообщ.
Сообщение: #373
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(25.11.2020 00:02)K470r писал(а):  
(24.11.2020 13:02)fafadou писал(а):  As a last attempt with Ooga booga, I build a gdi with echelon 1ST_READ.BIN even if I can't binhack him.
Please @Dragoncity and others do a last test :
https://mega.nz/file/IyA0QDzZ#OMVkc-ycmZ...7wv3lLOsVM

If you have a pirate screen, press start, I remember I have it with the cdi, but the game ran well.


Work fine

Don't block at loading ? o_O

what's your preset?

> Dreamcast GD-IDE
> Dreamcast G1-ATA
> Dreamcast New-Bios
> RetroDream

>> Compatibility List Dreamshell / RetroDream By DragonCity <<
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.11.2020 в 00:14, отредактировал пользователь dragoncity.)
25.11.2020 00:14
Вебсайт Найти все сообщения
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7236
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #374
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
I made several builds with CISO support in the SD loader as requested by the community.
But note that full loaders (sd_cso.bin and sd_cso_alt.bin) are already using too much memory to be placed in the default address (0x8c004000). Only sd_cso_se.bin can be placed there.
For full loaders with cso you should use 0x8c000100 or high memory.


Прикрепления
.7z  isoldr_v0.6.11_beta_sd_cso_only.7z (Размер: 21.83 Кб / Загрузок: 34)

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.11.2020 в 07:32, отредактировал пользователь SWAT.)
25.11.2020 07:18
Вебсайт Найти все сообщения
 Сказали спасибо: fafadou
sundance2 Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 19
Зарегистрирован: 24.11.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 13
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #375
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(25.11.2020 07:18)SWAT писал(а):  But note that full loaders (sd_cso.bin and sd_cso_alt.bin) are already using too much memory to be placed in the default address (0x8c004000). Only sd_cso_se.bin can be placed there.
For full loaders with cso you should use 0x8c000100 or high memory.

Is there a place where the reasoning behind memory address selection is explained ?
For example, is it generally better for the loader to start at a lower address, while it's generally better for the software being run that the loader be placed at a rather higher address ?

This part is nebulous to me, the ISO loader proposes a lot of addresses, but without explanation, I tend to blindly follows config lists like the dragoncity one,
yet I see other people/video suggesting different address, and after testing, many of them work, so it's really not satisfying to understand why select one rather than the other.

@swat post states that one parameter for this choice is the binary size of the loader, suggesting that the "right" address depends on the loader and its version. Maybe on other parameters? or even the image being loaded too.

As a data point, `sd_cso.bin` is 30.5 KB,
compared to previous betas of `sd.bin` :
v0.6.11 => 28.6 KB
v0.6.10 => 27.6 KB
v0.6.9 => 27.3 KB
v0.6.8 => 26.9 KB
So it seems to be slowly growing overtime (even without cso support).
And presumably, it could have an impact on address selection.
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.11.2020 в 11:59, отредактировал пользователь sundance2.)
25.11.2020 12:48
Найти все сообщения
K470r Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 30
Зарегистрирован: 02.02.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 50
Поблагодарили 8 раз(а) в 7 сообщ.
Сообщение: #376
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(25.11.2020 00:14)dragoncity писал(а):  
(25.11.2020 00:02)K470r писал(а):  
(24.11.2020 13:02)fafadou писал(а):  As a last attempt with Ooga booga, I build a gdi with echelon 1ST_READ.BIN even if I can't binhack him.
Please @Dragoncity and others do a last test :
https://mega.nz/file/IyA0QDzZ#OMVkc-ycmZ...7wv3lLOsVM

If you have a pirate screen, press start, I remember I have it with the cdi, but the game ran well.


Work fine

Don't block at loading ? o_O

what's your preset?

[Изображение: IMG-20201125-062830-619.jpg]
[Изображение: IMG-20201125-063051-015.jpg]
[Изображение: IMG-20201125-063136-581.jpg]




The game works well, gives little jerks in the middle of the game. Crashes if you press start in the middle of the game.
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.11.2020 в 15:59, отредактировал пользователь K470r.)
25.11.2020 15:37
Найти все сообщения
 Сказали спасибо: fafadou
fafadou Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 884
Зарегистрирован: 07.03.2017
Рейтинг: 1
Сказал спасибо: 1193
Поблагодарили 94 раз(а) в 87 сообщ.
Сообщение: #377
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
Oh well done ! Do you use a ide to sata converter ?
do you have optimize it ?
With resident evil code veronica I don't have the tiger issue, but after a moment no music and finally a crash with the same config.
But no problem with 16 sync than true, maybe it will be the same here.

Hopefully I keep preciously my very old echelon disc made by a friend at school in 2002 ^^
If someone can run it I request @megavolt85 to put it in the gdi builder list release.
Well done again @SWAT Smile my favorite game in multiplayer.
25.11.2020 16:46
Найти все сообщения
K470r Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 30
Зарегистрирован: 02.02.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 50
Поблагодарили 8 раз(а) в 7 сообщ.
Сообщение: #378
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(25.11.2020 16:46)fafadou писал(а):  Oh well done ! Do you use a ide to sata converter ?
do you have optimize it ?
With resident evil code veronica I don't have the tiger issue, but after a moment no music and finally a crash with the same config.
But no problem with 16 sync than true, maybe it will be the same here.

Hopefully I keep preciously my very old echelon disc made by a friend at school in 2002 ^^
If someone can run it I request @megavolt85 to put it in the gdi builder list release.
Well done again @SWAT Smile my favorite game in multiplayer.

I am using an IDE to SATA converter, I optimized the GDI.

I tried sync16 and the game is perfect.

Thanks for the GDI.
25.11.2020 17:44
Найти все сообщения
 Сказали спасибо: fafadou
dragoncity Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 778
Зарегистрирован: 05.03.2016
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 101
Поблагодарили 138 раз(а) в 114 сообщ.
Сообщение: #379
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
OK for me tutorial block at loading,but without tutorial work.

EDIT : OK Work !! I found !!

Need VMU for work with tutorial Wink

> Dreamcast GD-IDE
> Dreamcast G1-ATA
> Dreamcast New-Bios
> RetroDream

>> Compatibility List Dreamshell / RetroDream By DragonCity <<
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.11.2020 в 17:53, отредактировал пользователь dragoncity.)
25.11.2020 17:48
Вебсайт Найти все сообщения
 Сказали спасибо: fafadou
K470r Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 30
Зарегистрирован: 02.02.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 50
Поблагодарили 8 раз(а) в 7 сообщ.
Сообщение: #380
RE: ISO Loader 0.6.x Beta
(25.11.2020 17:48)dragoncity писал(а):  OK for me tutorial block at loading,but without tutorial work.

EDIT : OK Work !! I found !!

Need VMU for work with tutorial Wink

Interesting.
I always tried it with the VMU inserted in the control.


Border down and karous did not work for me on the NTSC console in the composite video output; I could only play them by VGA.

Now with the 0.6.11_alt loader, they go perfect for composite video on my NTSC console.

I name the 0.6.11_alt loader as 15 in reteodream.
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.11.2020 в 03:22, отредактировал пользователь K470r.)
25.11.2020 18:01
Найти все сообщения
Тема закрыта 


Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
Баг ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5 SWAT 918 834014 01.02.2024 13:22
Посл. сообщение: SWAT
  ISO Loader 0.7.x Beta megavolt85 1195 1711773 04.12.2023 19:10
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
  ISO LOADER does not boot anymore in my IDE HDD. HELP! Ro Magnus Larsson 3 9228 18.03.2021 06:30
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
  Loader automation MilkeyWilkey 7 17014 27.05.2020 10:07
Посл. сообщение: MilkeyWilkey
  ISO Loader: can't display my folders/iso simonrobic 1 11548 14.08.2016 15:52
Посл. сообщение: megavolt85
  DreamShell 4.0 Beta 4 SWAT 173 566405 07.10.2013 18:48
Посл. сообщение: kof888
  Snes4all DS loader app alex 4 25095 26.06.2011 19:41
Посл. сообщение: alex
  DreamShell 4.0.0 Beta 3 SWAT 61 200061 24.12.2009 17:46
Посл. сообщение: SWAT
  DreamShell 4.0.0 Beta 2 SWAT 17 57172 18.06.2009 07:49
Посл. сообщение: SWAT
  DreamShell on PC Loader SWAT 4 26049 03.12.2007 02:43
Посл. сообщение: zaero

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 4 Гость(ей)