RE: Dreamcast увеличени RAM 
			 
			
				Хмм. Только что копался в офф доках по дриму, наткнулся на такие строчки: 
 
These are the hardware specifications of the basic Dreamcast system. 
 
•	CPU: Hitachi SH4 200MHz , Super Scalar RISC Processor , 360MIPs, 1.4GFLOPs 
•	ASIC: Image drawing VL/NEC HOLLY 100MHz ,  Audio YAMAHA  AICA 
•	Polygon performance : At peak 3 million polygons/sec ( triangle / quadrilateral ) , 1.5 million polygons/sec visible 
•	Polygon functions: shadow , tri-linear MIPMAP , edge anti-aliasing, fog, Z buffering etc.  
•	16MB Main memory(Can expand to a maximum of 32MB) 
•	8MBTexture memory(Can expand to a maximum of 16MB) 
•	2MB Boot ROM 
•	128KB Flash memory 
•	2MB audio memory(Can expand to a maximum of 8MB) 
•	Audio function: 64ch PCM / ADPCM / FM , 44.1KHz 
•	4x~12x CAV-type GD-ROM drive(built-in 128KB buffer RAM) 
•	4 Game ports (adapted for the optional light gun, storage device etc.) 
•	4 port backup media (optional device) 
•	RTC(Real Time Clock) that has capability of battery backup 
•	33.6kbps modem card 
•	Adapted for NTSC/PAL, VGA monitor image output 
 
 
В пунктах о памяти написано что ее можно расширить в 2 раза (оперативную до 32мб и видео до 16мб), а звуковую аж в 4 раза (до 8мб). 
Посмотрел по адресному пространству дрима, судя по всему там его с запасом. 
Вполне может быть что достаточно будет перепаять микросхемы памяти на более емкие или может допаять дополнительные.  
У DevKit памяти 32мб, да и у Naomi тоже, кстати наоми как раз является расширенной версией дрима, у нее 32 оперативки, 16 видео памяти и 8 звуковой: 
 
    * CPU: Hitachi SH-4 CPU with graphic functions and 128-bit SIMD @ 200 MHz (360 MIPS and 1.4 GFLOPS) 
    * Graphic Engine: PowerVR 2 (PVR2DC) 
    * Sound Engine: ARM7 Yamaha AICA 45 MHz (with internal 32-bit RISC CPU, 64 channel ADPCM) 
    * Main Memory: 32 MByte 
    * Graphic Memory: 16 MByte 
    * Sound Memory: 8 MByte 
    * Media: ROM Board (maximum size of 172MBytes) / GD-ROM 
    * Simultaneous Number of Colors: Approx. 16,770,000 (24bits) 
    * Polygons: 5 Million polys/sec 
    * Rendering Speed: 500 M pixel/sec 
    * Additional Features: Bump Mapping, Fog, Alpha Blending, Mip-Mapping, Trilinear filtering, Anti-Aliasing, Environment mapping, and Specular Effects.
			 
			
			
 
 
			
		 |