Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 6 - Средняя оценка: 4.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dreamcast GDI Compatibility List
Автор Сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #41
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(28.06.2014 09:16)kof888 писал(а):  and sd_loader_with.bios not play games Sad

Run games from IP.BIN mode and high memory.

[Изображение: barbers.png]
28.06.2014 12:57
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
kof888 Не на форуме
Продвинутый
***

Сообщений: 189
Зарегистрирован: 29.06.2009
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 8
Поблагодарили 61 раз(а) в 27 сообщ.
Сообщение: #42
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(28.06.2014 12:57)SWAT писал(а):  
(28.06.2014 09:16)kof888 писал(а):  and sd_loader_with.bios not play games Sad

Run games from IP.BIN mode and high memory.

I test it,but run games resetHuh
(Последний раз сообщение было отредактировано 28.06.2014 в 15:43, отредактировал пользователь kof888.)
28.06.2014 15:42
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
zolwikwkurwik Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 62
Зарегистрирован: 23.04.2014
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 4 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #43
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
For me the sd_loader_with.bios have almost zero compatibility, some time ago something worked but I can't remember what it was. lol.
I gave up trying to use this bios.

http://youtube.com/zolwikwkurwik
28.06.2014 17:01
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
kof888 Не на форуме
Продвинутый
***

Сообщений: 189
Зарегистрирован: 29.06.2009
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 8
Поблагодарили 61 раз(а) в 27 сообщ.
Сообщение: #44
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Crazy Taxi hack 1st_read.bin start address (0x00)

06D007D107D2026332220470

Changed

01d02b40090009000000020c

no problem
29.06.2014 05:53
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #45
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(28.06.2014 17:01)zolwikwkurwik писал(а):  For me the sd_loader_with.bios have almost zero compatibility, some time ago something worked but I can't remember what it was. lol.
I gave up trying to use this bios.

Strange... Most videos with WIP status of DS RC2, I created with use this BIOS.

[Изображение: barbers.png]
29.06.2014 07:37
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #46
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Shenmue 2 from HDD (part 1, bad focus sorry)
http://www.youtube.com/watch?v=FwGGHfSeRNw

Shenmue 2 from HDD (part 2)
http://www.youtube.com/watch?v=ZxPoaPrEhiE

[Изображение: barbers.png]
02.07.2014 21:59
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
 Сказали спасибо: SILENT_Pavel
zolwikwkurwik Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 62
Зарегистрирован: 23.04.2014
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 4 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #47
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Nice job SWAT! Can't wait for the new ISO Loader Big Grin

http://youtube.com/zolwikwkurwik
02.07.2014 23:35
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #48
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
I think you can run this game on current version of the loader with some workaround. Try it:

1) Open lua/startup.lua in text editor
2) Uncomment modules "minilzo", "isofs" and "isoldr"
3) Add new line (change the path to your) before CheckUpdates:
PHP код:
os.execute("isoldr -x 0x8cfe8000 -f /ide/Games/GDI/Shenmue_2/disk.gdi"); 
4) Boot DS and after logo you can see booting of the game.

With this workaround you can boot a bit more games (Speed Devils startup too, but freezes after intro). Heh it's strange, but really works, I research it's now.
It's not a problem of ISO Loader app, because I tried make script for desktop and it not work. I think this happening after initialize video thread, so maybe I need fix the core, or add some changes in the loader.
Although there is a chance that for the current version that does not work, because in the new version I improved emulation of system calls. But worth a try Wink

The only negative is that, this game does not work with DMA and emulation asynchronous read, so in gameplay framerate drops on preloading data. I will try to solve it in the new version, but I can not promise.

Not sure thath this game works on SD, because I think it's polling IDE registers. Therefore does not work emulating async read, the game thinks that the data have been read after first loop. But again worth a try Wink

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 03.07.2014 в 08:51, отредактировал пользователь SWAT.)
03.07.2014 08:40
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #49
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Oh, sorry, I think it's works only on the new ISO Loader.
I was wrong about Speed Devils, it works (btw not freezes after intro) without this workaround, I just now noticed it.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 03.07.2014 в 21:09, отредактировал пользователь SWAT.)
03.07.2014 21:09
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #50
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(29.06.2014 05:53)kof888 писал(а):  Crazy Taxi hack 1st_read.bin start address (0x00)

06D007D107D2026332220470

Changed

01d02b40090009000000020c

no problem

Crazy Taxi (us) no problem at 0x8cfe8000

Also:

MDK 2 (eu) no problem at 0x8cfd0000
Samba De Amigo (eu) no problem at 0x8cf80000 (no checkbox for it in current loader, but you can write it manually, in next version I added it).

I think it will also work on the current version, since here the problem is solved only by the choice of memory area.

[Изображение: barbers.png]
06.07.2014 11:33
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
kof888 Не на форуме
Продвинутый
***

Сообщений: 189
Зарегистрирован: 29.06.2009
Рейтинг: 5
Сказал спасибо: 8
Поблагодарили 61 раз(а) в 27 сообщ.
Сообщение: #51
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(06.07.2014 11:33)SWAT писал(а):  
(29.06.2014 05:53)kof888 писал(а):  Crazy Taxi hack 1st_read.bin start address (0x00)

06D007D107D2026332220470

Changed

01d02b40090009000000020c

no problem

Crazy Taxi (us) no problem at 0x8cfe8000

Also:

MDK 2 (eu) no problem at 0x8cfd0000
Samba De Amigo (eu) no problem at 0x8cf80000 (no checkbox for it in current loader, but you can write it manually, in next version I added it).

I think it will also work on the current version, since here the problem is solved only by the choice of memory area.


Big Grin

Virtua Fighter 3tb (JP) no problem at 0x8cff4800



As far as I know, is a function to read the file name
mov.l @ (0x40, r14), r0
Thus, the entire not play
For example, Under Defeat, Ikaruga, Space Channel 5 - Part 2 kof2k, kof2k1, kof2k2, Garou - Mark of the Wolves,


mov.l @ (0x3c, r14), r0
Most of this can play
(Последний раз сообщение было отредактировано 06.07.2014 в 12:27, отредактировал пользователь kof888.)
06.07.2014 12:16
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 755
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 87
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #52
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(03.06.2014 01:21)Dark Hayabusa писал(а):  .- Soul Calibur (eu) works fine a few minutes after crashes

Soul Calibur HDD IDE Dreamcast(CF CARD) :

(Последний раз сообщение было отредактировано 22.07.2014 в 08:00, отредактировал пользователь SWAT.)
22.07.2014 06:43
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #53
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(22.07.2014 06:43)aldair писал(а):  Soul Calibur HDD IDE Dreamcast(CF CARD)

Seems this game have some glitches with DMA, but works Smile
But this test is not very accurate for this list, because here tested only original GDI, not CDI.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 22.07.2014 в 08:07, отредактировал пользователь SWAT.)
22.07.2014 08:06
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 755
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 87
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #54
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(22.07.2014 08:06)SWAT писал(а):  
(22.07.2014 06:43)aldair писал(а):  Soul Calibur HDD IDE Dreamcast(CF CARD)

Seems this game have some glitches with DMA, but works Smile
But this test is not very accurate for this list, because here tested only original GDI, not CDI.
Seven Mansions HDD IDE ( Dreamcast)







Silver



(Последний раз сообщение было отредактировано 23.07.2014 в 03:28, отредактировал пользователь aldair.)
22.07.2014 08:21
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 755
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 87
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #55
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(22.07.2014 08:06)SWAT писал(а):  
(22.07.2014 06:43)aldair писал(а):  Soul Calibur HDD IDE Dreamcast(CF CARD)

Seems this game have some glitches with DMA, but works Smile
But this test is not very accurate for this list, because here tested only original GDI, not CDI.
Soul Calibur Dreamcast_GDI( HDD IDE)



23.07.2014 09:09
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #56
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
For flash drives (SD and CF), I'm especially recommend using optimized GDI (iso tracks instead of bin), because it's has a small delay between the data requests which are arranged in series. Do disk drives (HDD/GD) it is faster because helps the device cache for it (the following data has been read into the cache, because the disk is spinning).
Data from BIN tracks, reading with 3 requests, in contrast to the data in the ISO tracks that are read by one request (omitting the file system).
For this reason, the size of the cluster in the file system recommended to do maximum size.
And for the DMA transfer I'm especially recommend use optimized GDI (for all devices), because in this case, sectors of images are located exactly sector by sector of the file system, so for DMA transfer creates less "noise" (errors), because of which we have to use PIO mode in some places.
In general, all of this suggests that it is better to use the optimized images are always and everywhere Smile But of course, in most cases the difference is not significant for the games, as the speed enough without it (on IDE devices of course, not on SD).

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 23.07.2014 в 10:44, отредактировал пользователь SWAT.)
23.07.2014 10:32
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Dark Hayabusa Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 52
Зарегистрирован: 13.05.2014
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 12
Поблагодарили 27 раз(а) в 6 сообщ.
Сообщение: #57
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Updating list!
I found two peculiar problems:
. - Ultimate Fighting Championship (jp) no problem, slight timing problems in the presentation of the fighters (does not not work with asynchronous DMA read and emulation)
. - San Francisco Rush 2049 (eu) Works with many lag and does not Recognize Control.

Also I have 2 questions.
create a customized environment to load my games directly and this line works for me:
</ input>
         <input type = "button" onclick = "os.execute (string.format ('isoldr-x-f% 0x8cfe0000 s/Dreamcast/GDI/Ferrari_F355_Challenge-Passione_Rossa_ (eu) / disk.gdi' os.getenv ('PATH '))); "Standard = "SLCT" highlight = "SLCP" pressed = "SLCP" disabled = "SLCT" x = "333" y = "295" width = "56" height = "19">
           <label width = "56" height = "15" x = "0" y = "3" size = "8" font = "Dreamcast" color = "# ffffff" text = "Gooo!" />

The first question is how do I enable DMA transfer?

And the other thing is that I have a problem when routing IDE/Dreamcast/GDI/disk.gdi this step does not work me.
I had to place the Dreamcast folder in: DS/Dreamcast/GDI/disk.gdi to work, but the idea was to let the Dreamcast folder at the top and not with the system files Sad
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.07.2014 в 02:10, отредактировал пользователь Dark Hayabusa.)
24.07.2014 01:34
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #58
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(24.07.2014 01:34)Dark Hayabusa писал(а):  Also I have 2 questions.
create a customized environment to load my games directly and this line works for me:
</ input>
         <input type = "button" onclick = "os.execute (string.format ('isoldr-x-f% 0x8cfe0000 s/Dreamcast/GDI/Ferrari_F355_Challenge-Passione_Rossa_ (eu) / disk.gdi' os.getenv ('PATH '))); "Standard = "SLCT" highlight = "SLCP" pressed = "SLCP" disabled = "SLCT" x = "333" y = "295" width = "56" height = "19">
           <label width = "56" height = "15" x = "0" y = "3" size = "8" font = "Dreamcast" color = "# ffffff" text = "Gooo!" />

The first question is how do I enable DMA transfer?

And the other thing is that I have a problem when routing IDE/Dreamcast/GDI/disk.gdi this step does not work me.
I had to place the Dreamcast folder in: DS/Dreamcast/GDI/disk.gdi to work, but the idea was to let the Dreamcast folder at the top and not with the system files Sad

You have errors in this line:
PHP код:
os.execute(string.format('isoldr-x-f% 0x8cfe0000 s/Dreamcast/GDI/Ferrari_F355_Challenge-Passione_Rossa_ (eu)/disk.gdi' os.getenv ('PATH '))); 

Fixed:
PHP код:
os.execute(string.format('isoldr -x 0x8cfe0000 -f %s/Dreamcast/GDI/Ferrari_F355_Challenge-Passione_Rossa_(eu)/disk.gdi'os.getenv ('PATH '))); 

You can use path to image directly (without system path):
PHP код:
os.execute('isoldr -x 0x8cfe0000 -f /ide/Dreamcast/GDI/Ferrari_F355_Challenge-Passione_Rossa_(eu)/disk.gdi'); 

For use DMA you need add flag "-a" for emulating async reading add flag with argument (sectors count) "-e 8". All without quotes of course.
You can see list of arguments, just type "isoldr" command without any arguments and in console you can see help information.

Example:
PHP код:
os.execute('isoldr -a -e 8 -x 0x8cfe0000 -f /ide/Dreamcast/GDI/doesnt_use_spaces_in_console_line/disk.gdi'); 

In RC 2 you can use scripts on the desktop, you can see here how do it - http://www.dc-swat.ru/forum/thread-2157-...l#pid27392
It's easier and faster than old method you are using.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.07.2014 в 09:35, отредактировал пользователь SWAT.)
24.07.2014 09:29
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Dark Hayabusa Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 52
Зарегистрирован: 13.05.2014
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 12
Поблагодарили 27 раз(а) в 6 сообщ.
Сообщение: #59
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Thanks it worked flawlessly!
The F355 Challenge works with high memory and I thought it would work with DMA transfer as it had a noticeable and annoying lag in the menu and intro. It turned out that did not work with this last so again with ISOLoader probe and works but without DMA transfer Sad

Space Channel 5 works perfect with DMA transfer and synchronizable!
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.07.2014 в 04:08, отредактировал пользователь Dark Hayabusa.)
26.07.2014 04:07
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7243
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #60
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
For fixing lags in F355 Challenge need use "emulate async read", just add flag "-e 8" for enable it.

[Изображение: barbers.png]
27.07.2014 08:11
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  RetroDream Compatibilities with Dreamcast VA0-VA1 RUS-US-PAL-JP HDD-SSD Elgor4uk 46 14069 09.10.2024 16:48
Посл. сообщение: cocori002
  GTA3 Dreamshell SD Card/Dreamcast aldair 3 2376 26.08.2024 06:29
Посл. сообщение: SWAT
  Checking Bitfunx HDMI Dreamcast PCB. aldair 1 1065 26.08.2024 06:26
Посл. сообщение: SWAT
  Equalizing Dreamcast audio in BOOM3D. aldair 0 722 26.08.2024 04:37
Посл. сообщение: aldair
  Dreamcast Jap: is Dreamshell a good solution for loading games? legolas119 0 5331 05.12.2021 02:19
Посл. сообщение: legolas119
  Powering the ide to SATA adapter using Dreamcast power supply pinout? cryptblood1986 3 10940 25.01.2020 14:36
Посл. сообщение: fafadou
  Metal SLUG 3 Dreamcast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aldair 0 6957 26.08.2019 11:16
Посл. сообщение: aldair
  ChuChu Rocket! Online & Dreamcast ID pcwzrd13 2 10258 12.08.2019 15:55
Посл. сообщение: pcwzrd13
  Problem with Dreamcast VA2.1 + SDcard EduardoKmus 3 12488 29.05.2019 08:26
Посл. сообщение: EduardoKmus
  DreamShell 100% Compatibility - Possible? pcwzrd13 44 82584 14.02.2019 14:30
Посл. сообщение: megavolt85

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 10 Гость(ей)