Тема закрыта 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 2 - Средняя оценка: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5
Автор Сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7140
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 139
Поблагодарили 1178 раз(а) в 733 сообщ.
Сообщение: #7
RE: ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5
(01.12.2022 20:36)pcwzrd13 писал(а):  Tested Monaco Grand Prix On-Line (should be the same as the regular Monaco Grand Prix). Good news is that the music works now. Bad news is that the game freezes when a song ends. I used Boot address 0x8cfe8000, auto Heap, CDDA w/ DMA and TMU2, and IRQ enabled. I tried other settings but no better results. Other CDDA options made the game stutter.

Good point. I think I've already seen this in another game, at ending the music the game freezes. Is this problem ever-present?

(01.12.2022 22:15)dragoncity писал(а):  @SWAT
For Sydney 2000 you choose an manual memory in "HEAP".
I tested in Auto and same memory of you, same result it work.

Just because improved auto select since this video.

(01.12.2022 22:15)dragoncity писал(а):  If you can explain IRQ, SQ, HEAP etc... for know how use with game, thanks Smile

I tried to explain a little in the first post. But apparently this is not enough.
  • SQ - uses Store Queues from SH4 instead of AICA DMA for transferring PCM samples from main RAM to SPU RAM. If game sound crashes after enabling CDDA, it may help. Sydney 2000 and Unreal Tournament as example.
  • TMU - is cpu timer. Some games used TMU2 like Quake 3 Arena, so you need select another timer TMU1.
  • IRQ - is ability for hardware interrupt handling. This opens up more opportunities for developing new features and improvements. And they already are.
  • Heap - is all dynamic memory that used loader firmware. The loader code uses up to 30KB in normal build + 1KB params + N KB for heap. If you don't use CDDA or CSO, the heap is a little, 1-2KB. If you use CDDA without IRQ, the heap grown by 32KB or 16KB if IRQ enabled. If you use CSO the heap is grown by 16KB more.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 02.12.2022 в 07:19, отредактировал пользователь SWAT.)
02.12.2022 05:58
Вебсайт Найти все сообщения
Тема закрыта 


Сообщения в этой теме
RE: ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5 - SWAT - 02.12.2022 05:58

Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
Звезда DreamShell v4.0.0 Release SWAT 144 31020 Сегодня 08:00
Посл. сообщение: VeraBecker
Радуга DreamShell на GitHub SWAT 70 102295 15.05.2024 15:03
Посл. сообщение: yo4yo4
  Custom DreamShell Themes pcwzrd13 11 23950 27.04.2024 13:42
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
Улыбка DreamShell bootloader bios megavolt85 147 468687 05.04.2024 00:45
Посл. сообщение: megavolt85
  DreamShell on Hacker news SWAT 0 1094 10.01.2024 06:52
Посл. сообщение: SWAT
  ISO Loader 0.7.x Beta megavolt85 1195 1333229 04.12.2023 19:10
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
  DreamShell v4.0 UI controls manual SWAT 0 1294 21.11.2023 07:04
Посл. сообщение: SWAT
Информация DreamShell в Discord SWAT 0 3207 06.03.2023 07:53
Посл. сообщение: SWAT
  New to Dreamshell/Retrodream DeanBMT 2 4431 26.01.2023 00:35
Посл. сообщение: DeanBMT
Баг ISO Loader 0.6.x Beta SWAT 482 592589 01.12.2022 13:50
Посл. сообщение: SWAT

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 1 Гость(ей)