Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 2 - Средняя оценка: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
An idea about game image for SDL
Автор Сообщение
ms18e Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 38
Зарегистрирован: 06.11.2010
Рейтинг: 4
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #1
An idea about game image for SDL
Hi SWAT, in current SDL image creating flow, we have to extrace all data of the game, hack LBA of the main BIN file, and create an iso image using mkisofs.exe.

It's a little bit complicated, costing longer time creating the image and, sometimes binhack/dahack would not work properly. Now I have an idea: why not just skip the hacking step, and run game iso with an optional "session 2 start LBA" check box or command line parameter? If so, dumped GD images could be executed directly by SDL without extracting, hacking and re-creating. Maybe it's not applicable for the architecture of Dreamcast, I'm not sure.

Furthermore, why do we have to rename the main BIN file to 1ST_READ.BIN and make an iso? If variable file names are supported, it will be more convenient: we don't need to rename it and modify IP.BIN any longer!

It's easier said than don. I wish they're easy to implement, and won't take you too much time, thanks Smile
(Последний раз сообщение было отредактировано 21.11.2010 в 13:23, отредактировал пользователь ms18e.)
21.11.2010 13:21
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7244
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #2
RE: An idea about game image for SDL
Hi.
I do not understand why you're talking about SDL... It's just a library and does not apply to launch games. The launch of games involved DreamShell, precisely one of its commands.
Boot.bin name is taken from ip.bin. You can change it to any, if you so desire.
About LBA, I think that can be done.

[Изображение: barbers.png]
21.11.2010 20:04
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
alex Не на форуме
Ветеран
*****

Сообщений: 1276
Зарегистрирован: 11.07.2005
Рейтинг: 2
Сказал спасибо: 4
Поблагодарили 69 раз(а) в 53 сообщ.
Сообщение: #3
RE: An idea about game image for SDL
I think, it mean SDL = SD Loader Smile

Здесь была подпись.
(Последний раз сообщение было отредактировано 21.11.2010 в 20:40, отредактировал пользователь alex.)
21.11.2010 20:39
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
ms18e Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 38
Зарегистрирован: 06.11.2010
Рейтинг: 4
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #4
RE: An idea about game image for SDL
(21.11.2010 20:04)SWAT писал(а):  Hi.
I do not understand why you're talking about SDL... It's just a library and does not apply to launch games. The launch of games involved DreamShell, precisely one of its commands.
Boot.bin name is taken from ip.bin. You can change it to any, if you so desire.
About LBA, I think that can be done.

Oh well, I'm just blending these conceptions together... Here I refer to SDL as "DreamShell + SDL", the software/firmware system coded by you Smile

As to the name of boot.bin, there're some issues: for certain games which has a special boot file name, the boot file has to be renamed to 1ST_READ.BIN, and IP.BIN need modification accordingly, such as "Star Wars Episode I" and "Mars Matrix" reported by TuxTheWise. I also carefully verified the "Mars Matrix" image without renaming the boot file to 1ST_READ.BIN and kept IP.BIN unchanged, then DreamShell reported an error in a Linux-like screen. That's why TuxTheWise wrote special notes for them, "You need to rename 00MMXDC.BIN to 1ST_READ.BIN and change your IP.BIN for it".

What's more, some other game doesn't need boot file renaming, i.e. Super Robot's War. No matter renamimg the 0WINCEOS.BIN to 1ST_READ.BIN or not, this game is not bootable. You can see DreamShell loading the 0WINCEOS.BIN/1ST_READ.BIN, then Dreamcast jump back to the memory management screen. This is different from Mars Matrix I mentioned before, it won't be stucked in the Linux-like screen, it just goes further. (BTW, this game is my first motivation to test SDL, I want to play my GD rip in this way. But I've been trying every method for more than a week and still failed to boot it. Maybe WINCE games are cursed... Sad )
(Последний раз сообщение было отредактировано 21.11.2010 в 21:11, отредактировал пользователь ms18e.)
21.11.2010 21:08
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7244
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #5
RE: An idea about game image for SDL
I think that you did not put there IP.BIN, it's located here: Make_ISO\sys\katana\IP.BIN
WinCE game has not yet started: (

[Изображение: barbers.png]
22.11.2010 09:58
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
ms18e Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 38
Зарегистрирован: 06.11.2010
Рейтинг: 4
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #6
RE: An idea about game image for SDL
(22.11.2010 09:58)SWAT писал(а):  I think that you did not put there IP.BIN, it's located here: Make_ISO\sys\katana\IP.BIN
WinCE game has not yet started: (

Of course I did put the IP.BIN extracted from the cdi image into the very location. (certain games need their own IP.BIN during iso creating, otherwise the iso file won't be bootable. I can't exactly remember the list of them, maybe Capcom vs SNK 2 is an example. So I make each iso based on its original IP.BIN extracted by IsoBuster, other than the "universal" one.)

I just had several tries on this problem, and found: if renaming the "00MMXDC.BIN" to "00MMXDCC.BIN" which has the same length as "1ST_READ.BIN", the iso works; else if the boot file has a name shorter or longer than "1ST_READ.BIN", DreamShell failed to boot the iso.

Seems it's a tiny bug of DreamShell : )

[Изображение: attachment.php?aid=37]


[Изображение: attachment.php?aid=38]


[Изображение: attachment.php?aid=39]


Прикрепления
.jpg  1.jpg (Размер: 116.54 Кб / Загрузок: 98)
.jpg  22-11-10_2220.jpg (Размер: 33.88 Кб / Загрузок: 97)
.jpg  22-11-10_2221.jpg (Размер: 65.29 Кб / Загрузок: 94)
(Последний раз сообщение было отредактировано 22.11.2010 в 18:55, отредактировал пользователь ms18e.)
22.11.2010 18:53
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT На форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7244
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1216 раз(а) в 764 сообщ.
Сообщение: #7
RE: An idea about game image for SDL
Yes, this is a DreamShell bug. Thanks for report!

[Изображение: barbers.png]
23.11.2010 09:33
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Anthony817 Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 86
Зарегистрирован: 14.11.2010
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 7 раз(а) в 5 сообщ.
Сообщение: #8
RE: An idea about game image for SDL
Good work on reporting the bug! Smile
24.11.2010 06:15
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Duessi Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 3
Зарегистрирован: 01.11.2010
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #9
RE: An idea about game image for SDL
i dont know if this is a bug but when i created a iso with the iso maker pack
for example Namco Museum i get a image.iso file this is bootable and works fine.
But if i renamed the iso after creating into Namco Museum.iso its not bootable anymore i get an error file cant be opened.
04.12.2010 18:10
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Василий Не на форуме
aka VasiliyDC and Basilio
****

Сообщений: 598
Зарегистрирован: 23.04.2008
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 21
Поблагодарили 13 раз(а) в 12 сообщ.
Сообщение: #10
RE: An idea about game image for SDL
I think it should be without spaces . Try to rename it to Namco_Museum.iso .

Сообщество фанатов Sega Dreamcast http://dreamcast.org.ru/forum/
04.12.2010 23:13
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
ms18e Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 38
Зарегистрирован: 06.11.2010
Рейтинг: 4
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #11
RE: An idea about game image for SDL
(04.12.2010 23:13)Василий писал(а):  I think it should be without spaces . Try to rename it to Namco_Museum.iso .

oh, it must be Smile
05.12.2010 16:05
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
TuxTheWise Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 44
Зарегистрирован: 27.01.2010
Рейтинг: 1
Сказал спасибо: 1
Поблагодарили 4 раз(а) в 4 сообщ.
Сообщение: #12
RE: An idea about game image for SDL
This glitch happens with any game with the main binary different from 1ST_READ.BIN.

As a workaround, you can rename main binary to 1ST_READ.BIN, adjust your IP.BIN for it and it will work fine.
05.12.2010 18:43
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
ms18e Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 38
Зарегистрирован: 06.11.2010
Рейтинг: 4
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 2 раз(а) в 2 сообщ.
Сообщение: #13
RE: An idea about game image for SDL
(05.12.2010 18:43)TuxTheWise писал(а):  This glitch happens with any game with the main binary different from 1ST_READ.BIN.

As a workaround, you can rename main binary to 1ST_READ.BIN, adjust your IP.BIN for it and it will work fine.

Eh, we've already got this bug accurately: the length of the boot file name should be 8 before ".BIN". File name other than "1ST_READ" is acceptable, if the length is 8 Blush
06.12.2010 15:02
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  OSSC on a LED TV with a detailed image of the game aldair 0 2049 12.03.2023 04:48
Посл. сообщение: aldair
  Code: Veronica/ Showing 3D of the game in high quality on Led TV/ Dreamcast aldair 0 2869 19.02.2023 17:59
Посл. сообщение: aldair
  NEOGEO game 98% working on Sega Dreamcast. aldair 2 4274 11.02.2023 04:30
Посл. сообщение: aldair
  Problem with multi disc game(First Kiss Story2) chth96 0 4650 18.06.2021 15:15
Посл. сообщение: chth96
  Is it possible to patch WinCE game in order to force 60hz mode? chth96 0 4340 06.06.2021 08:30
Посл. сообщение: chth96
  Phantasy Star Online R18 with automatic game progress save. aldair 0 5302 08.12.2019 18:50
Посл. сообщение: aldair
  Extracting Game Videos from Dreamcast v3.2 aldair 0 5424 16.11.2019 08:44
Посл. сообщение: aldair
  [DC] Tutorial: Neo4All game + + + CDDA SelfBoot aldair 3 23725 13.07.2019 14:33
Посл. сообщение: aldair
  Change "DS_CORE.BIN" for a game dragoncity 29 63739 22.03.2019 17:26
Посл. сообщение: megavolt85
  Keep Dreaming - FADE TO BLACK New 2019 Sega Dreamcast Game - Adam Koralik Ivan Guber 5 14390 20.03.2019 19:56
Посл. сообщение: MetalliC

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 1 Гость(ей)