Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 6 - Средняя оценка: 4.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dreamcast GDI Compatibility List
Автор Сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #181
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(17.01.2016 14:01)DCSLP писал(а):  Подскажите, можно ли Phantasy Star 2 (us) заставить коннектиться к современным серверам при игре с жесткого диска? Может есть cdi готовый?

Можно конечно, есть и GDI в сети готовые, не только CDI.

[Изображение: barbers.png]
17.01.2016 20:07
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #182
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
On my pal dreamcast, "napple tale" jpn, gdi, optimized, 4rc3 hdd, works only if launched from ip.bin with default settings. It works perfectly(really perfectly) and with dma.

In compatibility list it's written that it works fine(it's not written that you need to *launch from ip.bin*). It took me a lot of time to figure it out.

So is it mistake on tester part, or it's working differently on yours dreamcast(usa maybe)?

#some troubleshooting
When i launched without choosing "launch from ip.bin", it did boot up. Welcome screen appeared, it said "please press start button". When i pressed start button, my DC got stuck, background music was playing, and loading screen was showing.
I tested it with all memory ranges.
23.01.2016 17:38
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #183
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
You select boot from "IP.BIN" or "IP.BIN trunc"? The memory area changes to 0x8c000100?
If yes, then ISO Loader will try emulate all syscalls (not only GD) and this is a difference.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 24.01.2016 в 10:57, отредактировал пользователь SWAT.)
24.01.2016 10:57
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #184
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Ip.bin. Memory automatically changed to 0x8c000100. then i selected dma and left everything else intact.

what does "IP.BIN trunc" change?

it's not first time, when i have different results than in compatibility list. You really should add on which region console game was tested.

i guess Dark Hayabusa is using usa dc, so his result will be different than pal dc. From top of the head, "102 Dalmatians (us) no problem" did not fork for me on ds4rc3 hdd. nor on sd.
I managed to lauch it with ds4rc2 on sd, did not try hdd, too much work Smile.

-----
question about high mem and low mem.
1.1 0x8c000100 is low mem? 1.6 0x8cff0000 is high mem?
the lower mem is chosen the better game will run teoretically, is it correct?

now isoloader has 0x8c0000e4 which is in first first collumn, 7 row(area where you can type in your memory). some games run for me from that memory. how i understand 0x8c0000e4 is lowest memory from presets, so it's better to use it than the default memory 0x8c004000 for speed?
24.01.2016 13:57
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #185
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
When the ISO Loader uses 0x8c000100, it's try emulate all syscalls. It's works not a 100% good. It's has some problems. So, maybe the game can't check some value from flashrom or something...

"IP.BIN trunc" - this mode loads part of IP.BIN and launch it from bootstrap 2, itstead of loading full IP.BIN and launch from bootstrap 1.
If loader palced at 0x8c004000 or 0x8c004800, so full IP.BIN can't be loaded, because uses the same memory. Full IP.BIN can be loaded if you use for loader 0x8c000100 (and lower) or high memory.

0x8c0000e4 it's a minimal addr which can be used for ISO Loader. But I recommend use not lower than 0x8c000100.

Yes 0x8c000100 is low memory. Lower better, because high memory the game can rewrite. But some games can rewrite and 0x8c004000...

If game works from 0x8c004000, so better use it. But if you use CDDA emulation, then best choiсe is 0x8c000100 (if game works from it), because for CDDA need additional memory for buffer. So if you use 0x8c000100, then CDDA buffer placed at lower memory too (after loader). If you use 0x8c004000, then CDDA buffer places in some high memory and it's can be conflicts with game. If you use high memory for the loader, then CDDA buffer puts to low memory (in place of IP.BIN).

For speed the memory area doesn't metter!

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.01.2016 в 08:59, отредактировал пользователь SWAT.)
24.01.2016 17:20
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
zero35 Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 77
Зарегистрирован: 05.06.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 48
Поблагодарили 4 раз(а) в 4 сообщ.
Сообщение: #186
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
mmm...i think should add some helps tips to DS gui like when memory address was selected for help users understand it's concept
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.01.2016 в 05:09, отредактировал пользователь zero35.)
25.01.2016 03:01
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #187
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Sure, but there's no time for UI Sad

[Изображение: barbers.png]
25.01.2016 09:02
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #188
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
You should add readme in DS download pack, no need for ui changes. people who are using ds are smart.

for example you really should add some info about how to test smart if game is playable. what i mean, if game don't run with default settings, should i try all memory ranges? or should i try ip.bin, or maybe change emulated read number? or should i try some specific memory ranges first. That kind of stuff.

really useful info for noobs: if vga monitor is black, but says no video signal - game runs, but it does not support vga. If monitor is black, but does not say anything, game is stuck Smile.

for the first time, i didn't know anything about isoloader settings: memory ranges, homebrew, ip.bin...
if game didn't worked for me when i clicked it, i thought it didn't work.

after i have find out about memory ranges, i started to test all 13 memory ranges! for each game that didn't worked, to be sure that it does not work. it took shitload of time.

and because quite often result in this compatibility list are different than my, even if compatibility list said that game does not work, i still tried add 13memory ranges... for little while.
btw, ewil twin does run on my dc, hdd, ds4rc3. forgot which region, what settings, but remember that i needed *not to skip any video at beginning*. let all intro movies play and game loads fine. if i skipped movie, game hanged up.

still i didn't do anything with homebrew, or ip.bin, ip.bin.cut, i tried it few times, but that didn't change anything, so i thought it's not important.

question: if compatibility list says that game works fine, with default settings on testers dc, but it does not work with default settings on mine, should i try all 13memory ranges to know that it does not work, or there is smarter way?
or that means that game was tested on different region, some different hardware, and if it did not run with default settings, it won't run?
25.01.2016 15:24
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
 Сказали спасибо: SILENT_Pavel , zero35
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #189
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
Try order: 0x8c004000, 0x8c000100, 0x8cfe8000, 0x8c004800 0x8cff4800, 0x8cfe0000.
Other memory works rarely.
Async emu value can affect for smooth gameplay, but not for bootup.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.01.2016 в 10:14, отредактировал пользователь SWAT.)
25.01.2016 16:59
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
zero35 Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 77
Зарегистрирован: 05.06.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 48
Поблагодарили 4 раз(а) в 4 сообщ.
Сообщение: #190
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
wrote to readme.txt,it' s no bad Big Grin
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.01.2016 в 05:08, отредактировал пользователь zero35.)
26.01.2016 05:07
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #191
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
If you need fast test a lot of games, you can use only 0x8c004000 and 0x8cfe8000, it's a main addrs for bootup test of games. Of course not a 100% test, but much of.

[Изображение: barbers.png]
26.01.2016 10:23
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #192
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
First update for RC 4.

Update in list:
First Kiss Story II (jp) works with DMA
Ikaruga (jp) works with DMA
Interlude (jp) works with DMA
Izumo (jp) works with DMA
Le Mans 24 Hours (eu) works with CDDA
Radirgy (jp) works with DMA
Railroad Tycoon II (us) works with DMA and CDDA
Ready 2 Rumble Boxing Round 2 (us) works with DMA
Snow (jp) works with DMA
Star Lancer (eu) works with DMA
The Grinch (us) works with DMA
Tomb Raider: Chronicles (us) works with DMA
Tomb Raider: The Last Revelation (us) works with DMA

Add new to list:
Urban Chaos - works with DMA (little lags)
Sega Rally 2 - works with DMA and CDDA
4x4 Evolution - works with DMA and CDDA
Nightmare Creatures II - works with DMA (CDDA seems doesn't played...)
KISS Psycho Circus - works with DMA and CDDA
Resident Evil 2 - works with DMA
Worms World Party - works with DMA and CDDA
Baldr Force EXE - works with DMA


Later add more...

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 05.02.2016 в 22:42, отредактировал пользователь SWAT.)
05.02.2016 22:41
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
 Сказали спасибо: DEVIL , Eyl
ALEX_230_VOLT Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 56
Зарегистрирован: 30.01.2013
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 2
Поблагодарили 7 раз(а) в 7 сообщ.
Сообщение: #193
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
aldair posted video with alone in the dark, but for me, this game does not work properly. After selecting character it resets the console Sad tried both PAL and NTSC-U isos
06.02.2016 23:25
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 753
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 86
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #194
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(06.02.2016 23:25)ALEX_230_VOLT писал(а):  aldair posted video with alone in the dark, but for me, this game does not work properly. After selecting character it resets the console Sad tried both PAL and NTSC-U isos
Tested in SD? Using CF, the WinCE game does not work for me.

(05.02.2016 22:41)SWAT писал(а):  First update for RC 4.

Update in list:
First Kiss Story II (jp) works with DMA
Ikaruga (jp) works with DMA
Interlude (jp) works with DMA
Izumo (jp) works with DMA
Le Mans 24 Hours (eu) works with CDDA
Radirgy (jp) works with DMA
Railroad Tycoon II (us) works with DMA and CDDA
Ready 2 Rumble Boxing Round 2 (us) works with DMA
Snow (jp) works with DMA
Star Lancer (eu) works with DMA
The Grinch (us) works with DMA
Tomb Raider: Chronicles (us) works with DMA
Tomb Raider: The Last Revelation (us) works with DMA

Add new to list:
Urban Chaos - works with DMA (little lags)
Sega Rally 2 - works with DMA and CDDA
4x4 Evolution - works with DMA and CDDA
Nightmare Creatures II - works with DMA (CDDA seems doesn't played...)
KISS Psycho Circus - works with DMA and CDDA
Resident Evil 2 - works with DMA
Worms World Party - works with DMA and CDDA
Baldr Force EXE - works with DMA


Later add more...
Hidden & Dangerous(US) - works with DMA
Armada(US)- works with DMA
(Последний раз сообщение было отредактировано 06.02.2016 в 23:41, отредактировал пользователь aldair.)
06.02.2016 23:37
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #195
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(06.02.2016 23:37)aldair писал(а):  
(06.02.2016 23:25)ALEX_230_VOLT писал(а):  aldair posted video with alone in the dark, but for me, this game does not work properly. After selecting character it resets the console Sad tried both PAL and NTSC-U isos
Tested in SD? Using CF, the WinCE game does not work for me.

Alone in the Dark it's not a WinCE!
BTW I has same problem, after character select - reboot.

Aldair plz stop the talking about unsupported WinCE on CF in all threads, you confuse people. It's works great from my CF Sandisk Extreme 8GB, I checked it now.

[Изображение: barbers.png]
07.02.2016 10:31
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Zimada Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 47
Зарегистрирован: 31.12.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 29
Поблагодарили 14 раз(а) в 10 сообщ.
Сообщение: #196
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(05.02.2016 22:41)SWAT писал(а):  First update for RC 4.

Update in list:
...
Radirgy (jp) works with DMA
...

Just see this quote couple minutes ago. Huh
Question is: How to run Radirgy? Any secret? I'm using optimized GDI. But when i start it i have only black screen.
I'm use Pal console without region mod. (if it need't)
(Последний раз сообщение было отредактировано 07.02.2016 в 21:13, отредактировал пользователь Zimada.)
07.02.2016 21:06
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #197
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(07.02.2016 21:06)Zimada писал(а):  
(05.02.2016 22:41)SWAT писал(а):  First update for RC 4.

Update in list:
...
Radirgy (jp) works with DMA
...

Just see this quote couple minutes ago. Huh
Question is: How to run Radirgy? Any secret? I'm using optimized GDI. But when i start it i have only black screen.
I'm use Pal console without region mod. (if it need't)

This game works only with true async DMA on IDE. Try 0x8c000100

[Изображение: barbers.png]
08.02.2016 08:43
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Zimada Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 47
Зарегистрирован: 31.12.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 29
Поблагодарили 14 раз(а) в 10 сообщ.
Сообщение: #198
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(08.02.2016 08:43)SWAT писал(а):  This game works only with true async DMA on IDE. Try 0x8c000100

I try everything... Black screen.

My set is Pal console (s-video out) + GD-ROM (Working) + BIOS mod (IGR bios, latest) + HDD mod (seagate 120 Gb) + (i have SD cardreader but right now i'm not using it )

I starting my console in next order:
IGR bios --> Dreamshell RC4 from HDD --> ISO Loader --> Radirgy v1.002 (2005)(Milestone)(NTSC)(JP)[!].gdi (optimized)
With different "loader memory" settings = No luck. Sad (Everytime True Async is ON, DMA too) Maybe i need some other GDI image (or revision) of this game? May be this will help to me...
Anyway big thanks for supporting SWAT. You are the MAN!
08.02.2016 23:53
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
aldair Не на форуме
Опытный
****

Сообщений: 753
Зарегистрирован: 03.02.2012
Рейтинг: 7
Сказал спасибо: 86
Поблагодарили 259 раз(а) в 192 сообщ.
Сообщение: #199
RE: Dreamcast GDI Compatibility List


09.02.2016 07:37
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7237
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1214 раз(а) в 762 сообщ.
Сообщение: #200
RE: Dreamcast GDI Compatibility List
(08.02.2016 23:53)Zimada писал(а):  
(08.02.2016 08:43)SWAT писал(а):  This game works only with true async DMA on IDE. Try 0x8c000100

I try everything... Black screen.

My set is Pal console (s-video out) + GD-ROM (Working) + BIOS mod (IGR bios, latest) + HDD mod (seagate 120 Gb) + (i have SD cardreader but right now i'm not using it )

I starting my console in next order:
IGR bios --> Dreamshell RC4 from HDD --> ISO Loader --> Radirgy v1.002 (2005)(Milestone)(NTSC)(JP)[!].gdi (optimized)
With different "loader memory" settings = No luck. Sad (Everytime True Async is ON, DMA too) Maybe i need some other GDI image (or revision) of this game? May be this will help to me...
Anyway big thanks for supporting SWAT. You are the MAN!

I'll check it again at free time.

[Изображение: barbers.png]
09.02.2016 09:14
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  RetroDream Compatibilities with Dreamcast VA0-VA1 RUS-US-PAL-JP HDD-SSD Elgor4uk 46 11480 09.10.2024 16:48
Посл. сообщение: cocori002
  GTA3 Dreamshell SD Card/Dreamcast aldair 3 1956 26.08.2024 06:29
Посл. сообщение: SWAT
  Checking Bitfunx HDMI Dreamcast PCB. aldair 1 831 26.08.2024 06:26
Посл. сообщение: SWAT
  Equalizing Dreamcast audio in BOOM3D. aldair 0 579 26.08.2024 04:37
Посл. сообщение: aldair
  Dreamcast Jap: is Dreamshell a good solution for loading games? legolas119 0 5214 05.12.2021 02:19
Посл. сообщение: legolas119
  Powering the ide to SATA adapter using Dreamcast power supply pinout? cryptblood1986 3 10684 25.01.2020 14:36
Посл. сообщение: fafadou
  Metal SLUG 3 Dreamcast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aldair 0 6814 26.08.2019 11:16
Посл. сообщение: aldair
  ChuChu Rocket! Online & Dreamcast ID pcwzrd13 2 10043 12.08.2019 15:55
Посл. сообщение: pcwzrd13
  Problem with Dreamcast VA2.1 + SDcard EduardoKmus 3 12203 29.05.2019 08:26
Посл. сообщение: EduardoKmus
  DreamShell 100% Compatibility - Possible? pcwzrd13 44 80720 14.02.2019 14:30
Посл. сообщение: megavolt85

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 57 Гость(ей)