Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 1 - Средняя оценка: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LAN/BBA query & SDISO source code
Автор Сообщение
Megatron-UK Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 2
Зарегистрирован: 09.05.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #1
LAN/BBA query & SDISO source code
Hi,

Is the source for SDISO available to the public? I was thinking that if we were to take the disk command redirection of SDISO and pair it with the LAN/BBA, it could be used to launch disk images from across the network; although the latency would be higher than the serial port, actual transfer speeds would be significantly higher (potentially in the realms of several megabytes per second).

I'm not sure whether the LAN/BBA hardware is initialised in Dreamshell though - you wouldn't need to have a full TCP/IP stack in order to use it, as you could simply use raw ethernet frames instead - the actual logic and sector reading could be handled by a process on the remote host.

If the source for SDISO is available, and the LAN/BBA is initialised and accessible within Dreamshell, this is something I'd love to have a go at!
13.05.2011 16:03
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7239
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1215 раз(а) в 763 сообщ.
Сообщение: #2
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
You are programmer?
I thought about it long ago and the new DS version did support BBA/LAN, but check it was not on anything. Until recently Smile few days ago I received a BBA, now things will get better.
No open source, but they will be, someday Smile

[Изображение: barbers.png]
13.05.2011 17:34
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Megatron-UK Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 2
Зарегистрирован: 09.05.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #3
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
Not a programmer professionally, my day job is a Unix systems manager, but I have a Computer Science background (mainly OS design, distributed/network computing and high performance computing) and I have a love of tinkering :-)

How does SDISO work - does it stay resident in memory and intercept GDROM ioctl commands?

It's shame SDISO source is not released yet, I think there could be a multitude of possibilities by using it as a base.
13.05.2011 19:10
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7239
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 149
Поблагодарили 1215 раз(а) в 763 сообщ.
Сообщение: #4
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
(13.05.2011 19:10)Megatron-UK писал(а):  How does SDISO work - does it stay resident in memory and intercept GDROM ioctl commands?

Yep.

[Изображение: barbers.png]
14.05.2011 09:55
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
neoscriptor Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 3
Зарегистрирован: 11.07.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #5
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
Megatron-UK писал(а):I was thinking that if we were to take the disk command redirection of SDISO and pair it with the LAN/BBA, it could be used to launch disk images from across the network

I too have been thinking about this for a long time. After hearing about SDISO, this was the first thing I wanted to investigate. Good to hear others have wanted to do it too! I'll be waiting anxiously for it to become open source, since it seems like it will be a great learning tool. But until then, I'm happy to hear you've got a BBA to play with, SWAT.
12.07.2011 00:15
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
DoctorNicholas Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 46
Зарегистрирован: 02.04.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #6
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
BBAs are too expensive for what their worth. Ive got 5 ps2 bbas i bought for $0.25 each, therefore a dreamcast bba should be no less than about $0.25. is it possible to make one? And do you mean have a streaming service like onlive?
12.07.2011 10:15
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
arthur2shedsjackson Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 15
Зарегистрирован: 28.01.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #7
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
That's definitely the problem - Dreamcast BBA's will set you back at least £100/130 Euros so, even if it did load up iso's much faster, very few people would use it.

Is there any way to improve standard iso loading from the SD Card Adapter? I think the biggest obstacle at the moment is CDDA.
13.07.2011 16:56
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
neoscriptor Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 3
Зарегистрирован: 11.07.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #8
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
Those PS2 BBAs are still going for $15-$20, although you can occasionally find deals like you did. An unfortunate possible side effect of being able to read isos over LAN would be an increase in BBA price.

Like Megatron-UK said, you could use raw ethernet frames instead of a full TCP/IP stack to cut down on overhead. i.e. This would not be like onlive, because it would only be sending i/o commands to a computer on your same local network. However, that IS an interesting idea to have those commands sent over the internet to a remote server, but your RTT would probably get prohibitively large.
16.07.2011 19:56
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Anthony817 Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 86
Зарегистрирован: 14.11.2010
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 7 раз(а) в 5 сообщ.
Сообщение: #9
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
But the Dreamcast BBA's are only more expensive because of how rare they are, and the fact that you can only play 2 games online with it make it a great novelty device, but I just don't have that kind of money for something that will do nothing for me really.

I would set up a pc-dc server, but that is too much crap to mess with.
17.07.2011 07:50
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
neoscriptor Не на форуме
Новичок
*

Сообщений: 3
Зарегистрирован: 11.07.2011
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 0
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщ.
Сообщение: #10
RE: LAN/BBA query & SDISO source code
I never had much luck with the pc-dc server stuff. Oddly enough I ended up meeting the guy that wrote that tutorial while I was in college. (small world)

Perhaps then, this would make the BBA no longer just a novelty device, and at least somewhat justify the price to people other than developers.
20.07.2011 19:20
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  SDISO Compatibility List TuxTheWise 128 709671 25.09.2023 11:52
Посл. сообщение: fafadou
  Code: Veronica/ Showing 3D of the game in high quality on Led TV/ Dreamcast aldair 0 2853 19.02.2023 17:59
Посл. сообщение: aldair
  Biohazard Code Veronica Dreamcast_ Mod aldair 2 8455 31.07.2019 17:30
Посл. сообщение: aldair
Вопрос Creating SDISO - what am I doing wrong? stefan65 1 6936 16.01.2019 00:05
Посл. сообщение: fafadou
  Resident Evil Code Veronica _Full sd card aldair 0 5986 25.09.2017 18:34
Посл. сообщение: aldair
  Source Code Quade321 2 12874 14.05.2014 02:34
Посл. сообщение: Quade321
  DreamShell 4.0 RC 1 SDISO Game Compatibility List djvectorman 2 22500 09.02.2014 09:52
Посл. сообщение: SWAT
Сердце SDISO compatible titles neon 3 31114 12.10.2012 12:51
Посл. сообщение: SWAT
  Cdi game to SDISO RejectedManiac 0 10133 20.08.2012 23:51
Посл. сообщение: RejectedManiac
  How to convert .cdi to ISO for SDISO greteL 13 58620 12.04.2012 08:28
Посл. сообщение: SWAT

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 2 Гость(ей)